gör ditt eget nagellack!

 

Såhär kan du enkelt göra ditt eget nagellack i vilken färg du vill. Hur lätt som helst!

 

 1. Använd en kniv eller något och skrapa ögonskugga från behållaren (det går bra att använda billig/gammal ögonskugga) och lägg det på ett papper så ögonskuggan har en pudrig konsistens.

 

2. Använd en flaska genomskinligt nagellack och rulla pappret till en tratt och häll i ögonskuggan i nagellacket.

 

3.Använd en nål, tandpetare eller liknande och rör om tills ögonskuggan har intagit flytande form. Du kan nog också behöva skaka flaskan lite.

4. Måla naglarna!

Jag blev typ chockad över hur bra det blev. Dock tog jag nog lite för mycket skugga, för mitt blev lite tjockt och segt. Men man får pröva sig fram lite. Och som sagt, man kan ju typ göra vilken färg man vill. Hur bra?
Och tips; använd inte en flaska som är helt full. Min var inte helt full men det höll nästan på att svämma över, haha.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0