nu är det nära!

Den här onsdagen har varit bra. Riktigt bra. Lite jobbig också, men mest bra.
Jag har fått reda på glädjande besked angående mina betyg, jag har haft min sista redovisning (examination också för den delen) någonsin. Vi har också haft studentfotografering. Alla var så fina. Jag ville nästan fälla en tår eller två. Det är så nära nu. Det är 9 dagar kvar. 9 dagar kvar av gymnasiet. Av 12 års skolgång. Om 9 dagar behöver jag inte gå tillbaka till skolan på hur länge jag vill. Om 9 dagar kommer mina underbara klasskamrater helt plötsligt vara mina ex-classmates. Det är sån lycka att ta studenten, men också massa sorg. Jag kommer sakna mina vänner. Min klass. Tryggheten att veta vad man ska göra varje dag, vare sig man vill eller inte. Alla lärare, som lärt mig så mycket och hjälpt mig att utvecklas under dessa 3 år. 9 dagar kvar. Jag dör. Det känns så overkligt. Det har gått så fort. Speciellt det sista året. Nästan lite för fort. Jag borde satsat mer på plugget under dessa tre år. Jag vet att jag skulle kunnat om jag bara velat. Om jag bara kämpat lite till. Men jag kan inte säga att jag ångrar mig, för jag har haft så förbannat kul på alla dessa lektioner då vi suttit och viskat och skrattat och facebookat.
Jag är inte redo att sluta skolan. Jag vet inte vad jag ska göra efter. Vad jag vill göra. Men jag kommer ändå vara så jävla lycklig. Den dagen. 1 juni. När vi springer ut. Hela klassen. Alla treor. Så lyckliga. Så jävla bra! Big love!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0